Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Multifunkční kulturní centrum "Creative City" Brno
Mazurová, Lenka ; Schnapková, Radka (oponent) ; Vojtová, Lea (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je rekonstrukce bývalé káznice na ulici Soudní v Brně. Stávající objekt je historická budova z 18. století s kaplí. Na tuto část navazuje přístavba, která uzavírá blok z ulice Bratislavská. Káznice má čtvercový půdorys se dvěma vnitřními dvory a jedním mezi káznicí a přístavbu. Návrh zahrnuje nové využiti stávajících prostorů s rozšířením o nové nástavby na původním objektu káznice, odstranění přístavby z ulice Cejl a dostavbu nové budovy ve vzniklém novém předprostoru. Na původní objekt je přistavena z ulice Soudní dvoupodlažní nástavba, zbylé trakty jsou jednopodlažní. Nová administrativní budova je propojena můstkem s původním objektem. Hlavní náplní nově vznikajícího kreativního centra jsou prostory pro umělce, výtvarníky, architekty, alternativní divadelníky, vydavetelství časopisu, začínající podnikatele a další funkce související s tímto provozem. Dalšími funkcemi je bydlení stálé a přechodné, ateliér pro veřejnost a kulinářský institut.
Kreativní centrum Brno-Cejl
Kašpárková, Eliška ; Vaněk, Petr (oponent) ; Vojtová, Lea (vedoucí práce) ; Kalousek, Lubor (vedoucí práce)
Tématem zadání byla rekonstrukce bývalé káznice v Brně, mezi ulicemi Cejl, Bratislavská a Soudní, na kreativní centrum s inkubátory pro architekty, umělce a designéry. Stavební program je přizpůsoben historické podstatě objektu a jeho stavebně technickému stavu. Jsou zde navrženy prostory pro jejich tvorbu, výstavy, prodej a aukce uměleckých děl a předmětů. Je uvažováno i s prostory pro přednášky, workshopy, semináře, kurzy a netradiční vzdělávací akce, vizuální, akustické a jiné produkce a na ně navazující krátkodobé ubytování typu hostel, pro účastníky těchto akcí. Část objektu je vyhrazena i pro taneční výuku. Prostory jsou navrženy jako pronajímatelné. Pro nové využití objektu jsou navrženy odpovídající vstupní prostory, garážová stání, technické zázemí a vybavenost. Součástí návrhu je řešení vnitřních nádvoří, předprostoru a návaznost na veřejné uliční prostory a komunikace. Objekt není mobilně zastřešen ani propojen krytými průchody. Celý koncept jsem pojala tak, že zachovám centrální křídlo a čtvercové ohraničení, a ubourám novodobou přístavbu do ul. Cejl, která není tak historicky hodnotná a také ubourám přístavbu do ul. Bratislavská, která už je ve značně zuboženém a zchátralém stavu. Z konstrukčního hlediska se jedná o dvoupodlažní objekt s využívaným podkrovím zastřešeným sedlovou střechou s pálenou krytinou. Objekt je založen na kamenných základových pasech s nosnými stěnami vyzdívanými z cihly plné pálené. V objektu jsou stropy řešené jako trámové s klenbami. V současné době je objekt bez stálého využití, část objektu do ul. Cejl byla prodána do soukromého vlastnictví. Funkční náplní areálu po rekonstrukci je kreativní centrum (s přidruženou funkcí kulturně-společenskou) pro kreativní, designové a umělecké profese soustřeďující mladé autory.
Prožitek ve výtvarném díle a v galerijním prostoru
Havránková, Simona ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Francová, Sylva (oponent)
Teoretická část práce se skládá ze tří vzájemně provázaných oblastí. Patří mezi ně výstavní prostor, výstava jako médium a kurátorství. Součástí zvolených témat je představení vývoje výstavního prostoru. Dále se práce zabývá faktory, které proměňují celkový zážitek z návštěvy nebo ovlivňují divákův prožitek z vystaveného díla. Kapitola výstavy v roli zprostředkovatele předkládá nejčastější příčiny odmítavého postoje veřejnosti. Ve třetí části je zpracováno kurátorství, kde jsou představeny pozice kurátora. Součástí praktické části je návrh na různá řešení instalace v prostoru a nabízí návrhy, jak propojit výstavní prostor s uměleckými díly. Ve spojení s řešenou problematikou odpojení široké veřejnosti od umění se práce dále zabývá tvorbou jako formou zážitku. Cílem bylo navrhnout možné řešení, které by skrze galerijní edukaci mohlo napomoci k lepším vztahům mezi veřejností, galerií a současným uměním. Praktická část dále obsahuje autorský projekt, ve kterém je vytvořen návrh kurátorské koncepce, ke které jsou v didaktické části navrženy tematické řady. Podstatou všech zvolených témat bylo nacházet souvislosti v různých oblastech týkajících se umění a uvažovat o výstavě více pedagogicky. Prvek, který propojuje jednotlivé části bakalářské práce je prožitek diváka. Cíl práce by se dal shrnout jako...
Architektura a prostor: V práci Ing. arch. Petra Fabiána
Janů, Mojmír ; Hanuš, Jiří (vedoucí práce) ; Šindelová, Jana (oponent)
NÁZEV: Architektura a prostor: V práci Ing. arch. Petra Fabiána AUTOR: Mojmír Janů KATEDRA (ÚSTAV): Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Jiří Hanuš ABSTRAKT: Záměrem této bakalářské práce je představit architekturu od jejího vzniku jako určitý umělecký styl a architekturu v práci Ing. arch. Petra Fabiána, který patřil mezi nejvýznamnější architekty, kteří se zabývali revitalizacemi, rekonstrukcemi a opravami historických staveb na území České republiky, především na území Olomouckého kraje, a zde převážně ve městech Olomouc, Šumperk a Zábřeh. Pro většinu populace je architektura pouze běžnou součástí všedního života, kdy hodnotí stavby pouze z pohledu, zda se jim líbí či nikoli. Pro zasvěcenou část veřejnosti architektura Ing. arch. Petra Fabiána plnohodnotně naplňuje představy uměleckého díla, která se odráží v jeho práci. Petr Fabián byl ve své práci vytrvalý, odhodlaný a po teoretické části vzdělán, kdy zúročil své vědomosti, které nabyl při studiu na Fakultě architektury VÚT v Brně pod vedením prof. Heleny Zemánkové. Ve své práci vynikal i uměleckým cítěním, které se odráží při realizaci projektů, které navrhl. Jedním z cílů této bakalářské práce je přiblížit architekturu jako umělecký a filozofický fenomén v současnosti, ale i minulosti. Část práce je věnována proměnám...
Autoportrét a sebereflexe. Autopotrét jako artefiletický prostředek v pedagogické praxi
Šuková, Petra ; Čech, Viktor (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Obsahem bakalářské práce je zkoumání autoportrétů z hlediska vyjádření sebereflexe role ve společnosti. Pohled do dějin umění a geneze postavení umělců, která se promítala do portrétování sebe samých. Srovnání se současným chápáním umělcovy role v dnešním světě. Vliv rozvoje psychologie osobnosti na sebereflexi ve vlastní tvorbě. Aplikace autoportrétu jako artefiletického prostředku v pedagogické praxi.
Současné trojdimenzionální umění v Ulaanbaataru v širších souvislostech umělecké scény
Miškaňová, Ľudmila ; Oberfalzerová, Alena (vedoucí práce) ; Zikmundová, Veronika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá systematickým popisem současného trojdimenzionálního umění v Ulaanbaataru a zaměřuje se na sochařství a instalace. Nejprve stručně popisuje historii mongolského sochařství. Následující kapitola popisuje výtvarnou scénu v Ulaanbaataru prostřednictvím vybraných uměleckých osobností. Zobrazují hlavní náměty a způsoby tvorby současných děl. Závěr práce shrnuje základní rysy současného trojdimenzionálního umění, vlivy které na něj působí a tendence jeho vývoje. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Mediální obraz Davida Černého a jeho tvorby v českém tisku
Kušiaková, Anna ; Sládková, Hana (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
Bakalářská práce "Mediální obraz Davida Černého a jeho tvorby v českém tisku" se snaží zachytit mediální obraz současného českého kontroverzního umělce ve vybraných periodikách, tvořený jak samotnými médii, tak i jeho osobou. Pro konkrétní zdokumentování obrazu, jeho proměn a vývoje a zároveň načrtnutí vývoje samotných periodik byla vybrána dvě období; pětileté rozmezí před přelomem milénia (1996-2000) a stejně dlouhé období po přelomu tisíciletí (2006-2010), periodika byla vybírána mezi nejčtenějšími deníky (MF DNES, Lidové noviny, Hospodářské noviny a Blesk) a týdeníky (Reflex, Respekt a Týden). V první části práce je načrtnut životopis Davida Černého a jeho tvorba, stejně jako některé vývojové tendence médií po roce 1989. Cílem druhé části práce je zaměřit se na konkrétní období a osobnost ve sledovaných titulech a z nalezených článků se pokusit zachytit mediální obraz Davida Černého a popsat, jak se proměňoval, jak se měnil projev sledovaného umělce a k jakým změnám docházelo u tištěných médií. David Černý je významným českým umělcem a vzhledem k tomu, že se nevyskytuje příliš ucelených publikací, věnujících se blíže jeho kontroverzní osobě a dílu, ráda bych touto prací přispěla ke zkompletování života a díla tohoto umělce, jehož neoddělitelnou součástí jsou právě média.
The Snake as Means of Reflection in the Texts about Artists from the German Romantic Period
Balcarová, Markéta ; Zbytovský, Štěpán (vedoucí práce) ; Weinberg, Manfred (oponent) ; Bartl, Andrea (oponent)
Předložená disertační práce zkoumá funkci a inscenaci motivu hada ve čtyřech vybraných textech o umělcích německého romantismu, přičemž chápe hada jako znak reflektující o problematice umělecké existence a cestě k umělecké tvorbě popř. o umělecké tvorbě vůbec. Při interpretaci jednotlivých motivů hada je zvolen pro literární texty třífázový postup, podobně jak jej aplikuje Erwin Panofsky při popisu motivů na obrazech. Interpretace vychází ze strukturálního postavení motivu hada v textu a jeho inscenace v textu. Stěžejní roli hraje následně odhalení kontextů, které daný motiv hada aktualizuje - jedná se především o biblické hady, mytické hady a hadí linii jakožto linii krásy, která byla předmětem dobového estetického diskursu. Význam motivu hada v textech je dán především vzájemnou interakcí tematizovaných kontextů, která je v jednotlivých textech realizována odlišnými způsoby. Motiv hada, jak je utvářen v jednotlivých interpretovaných textech, je ve všech případech vysoce komplexním motivem. Díky možnosti konotace s hady z oblasti Bible a mytologie se stává literární motiv hada polyvalentním znakem, který charakterizuje i uměleckou existenci jako polyvalentní popř. ambivalentní. To znamená, že je umělecká existence na jedné straně upřednostňována, popř. že je prezentována jako fascinující. Na druhé straně...
Daňové úniky v oblasti zdaňování příjmů umělců
Pavlíčková, Tereza
V textu je popsáno, jak jsou zdaňovány příjmy umělců, je rozebrána legislativa platící na území České republiky a zahrnuty též mezinárodní smlouvy o zamezení dvojího zdanění. Ve spojení s legislativou jsou vylíčeny jednotlivé případy umělců, řešené v minulosti Evropským soudním dvorem. V souvislosti s daňovou teorií je nastíněna problematika daňových úniků, jak se rozlišují, co je způsobuje a jak jim případně zabránit. V praktické části práce jsou analyzovány příjmy jednotlivých umělců, kteří poskytli informace o svých příjmech pro účely této práce a dále jsou vyobrazena specifika výdělečné činnosti v hereckém prostředí. Na konci je provedena kvantifikace daňových úniků v umělecké oblasti, vyvozen závěr a navrženo řešení.
Principy obnovy zahrad významných tvůrčích osobností
Kršková, Radka
Diplomová práce je zaměřená na téma zahrady umělců a principy jejich obnov. Výběr umělců, významných tvůrčích osobností, byl směrován tak, aby bylo zastoupeno co nejvíce uměleckých oborů. Vybrané zahrady byly analyzovány; prostudován původní stav, sledován vývoj a samozřejmě současná podoba zahrady. Bylo studováno, jestli se umělecké zaměření nějakým způsobem neprojevilo do podoby zahrady a jestli zahrady spadají, a nebo by měly spadat, pod nějakou památkovou ochranu. Jako výsledek této analytické části bylo vyslovení spojujících prvků, fakt, jestli jsou zahrady něčím specifické, co tvoří jejich atmosféru, identitu. V návrhové části byly vybrány tři zahrady, na kterých byl vhodně zvolen typ obnovy a obnova provedena. Výběr obnovy byl založen na kritériu historie, současnosti, ale i záměru do budoucna. V závěru práce byly vysloveny obecné zásady při nově vzniklých zásahů do uměleckých zahrad.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.